Nieuws

December 2024

Inloggen met DigiD : Veilig Eenvoudig Vertrouwd

We hebben geweldig nieuws voor alle gebruikers van ClientOnline! Vanaf nu bieden we de mogelijkheid om in te loggen met DigiD. Met deze nieuwe functionaliteit zetten we een belangrijke stap in het verbeteren van de toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en veiligheid van onze online omgeving. Vooralsnog blijft ook de twee-factor-authenticatie beschikbaar, zodat cliënten en gezagsdragers kunnen kiezen wat het beste bij hen past.

Lees meer »

Automatische notitieverwerking met AI

NEXUS kondigt met trots de lancering van de nieuwste innovaties op het gebied van medische notitie- en verslagverwerking presenteren. Met SmartScribe wordt het uitwerken van een gesprek, realtime opgenomen, na afsluiting verwerkt. Het transscript wordt in luttele seconden omgezet naar een duidelijke korte samenvatting.

Lees meer »
November 2024
Oktober 2024

ClientOnline helpt bij een begeleid zorgtraject met de Patient Journey module

De "Patient Journey" module in het ClientOnline cliëntenportaal begeleidt patiënten op een gestructureerde manier door hun zorgtraject. Door middel van geautomatiseerde en gepersonaliseerde taken en meldingen worden patiënten gestimuleerd om actief deel te nemen aan hun zorgproces, zoals het invullen van formulieren of het bekijken van educatieve materialen. De module vermindert de noodzaak van handmatige opvolging door zorgverleners en verhoogt de betrokkenheid van patiënten door hen op de juiste momenten te herinneren aan belangrijke acties

Lees meer »
September 2024

Effectief met de wachttijd omgaan in ClientOnline

De wachtlijst biedt de mogelijkheid om personen die nog niet in zorg zijn overzichtelijk te beheren. Daarnaast kunnen deze gebruikers al toegang krijgen tot het cliëntenportaal, waar ze al functionaliteiten kunnen gebruiken terwijl ze wachten op hun zorgtraject. Zo blijven ze betrokken en kunnen ze zich alvast voorbereiden op hun behandeling.

Lees meer »

Migratie VECOZO VSP-EDP naar Berichtenservice

VECOZO heeft aangegeven dat het VSP-EDP koppelvlak wordt uitgefaseerd en dat de betreffende declaratieberichten moeten worden aangesloten op de VSP BRS (Berichtenservice). Voor NEXUS GGZ zorgaanbieders betreffen dit concreet de FZ-ZZP facturering (FZ303/FZ304) en de LZ facturering (AW319/AW320).

Lees meer »

NEXUS lanceert drie nieuwe modules voor ClientOnline

NEXUS, een toonaangevende ontwikkelaar van zorgapplicaties, breidt zijn ClientOnline cliëntenportaal uit met drie innovatieve modules: Wachtlijst, Mijlpalen, en Patient Journey. Deze nieuwe oplossingen zijn ontworpen om zorgorganisaties te ondersteunen bij het verbeteren van wachttijdbeheer, cliëntenmotivatie en patiëntbetrokkenheid, wat leidt tot een betere zorgervaring en meer efficiëntie.

Lees meer »

Optimaliseer de berichtenverwerking met geautomatiseerd ophalen en versturen van GDS-retourberichten en BRS-gemigreerde FZ303/304 en AW319/320 berichttypes

In de configuratie van CASELINE is het mogelijk om vanuit het “Procedures”  diverse versturen- en ophalen van berichten acties op te starten. Dit is uitgebreid met het ophalen van GDS retourberichten en het versturen en ophalen van de naar BRS gemigreerde FZ303/304 en AW319/320 berichten. Voor herkenbaarheid is de naamgeving van de acties aangepast om te verduidelijken welk soort berichten ermee opgehaald of verstuurd gaat worden.

Lees meer »
Juni 2024

Accare implementeert het nieuwe EPD ‘CASE’ voor verbeterde zorgverlening

Accare, een specialistische jeugdhulp organisatie met bijna 30 locaties in Noord- en Midden-Nederland, heeft onlangs het nieuwe elektronische patiëntendossier (EPD) ‘case’ geïmplementeerd. Met deze implementatie kunnen zorgverleners hun diagnostiek makkelijker vastleggen. We spraken met  Tamara de Wee-Lokhorst, Gezondheidszorgpsycholoog bij Accare, onder meer over de implementatie van case en samenwerking met NEXUS Nederland.

Lees meer »